ثانیه ها را دریاب

ثانیه ها را دریاب

یا راحم العبرات

همه چیز از سالِ کنکور شروع شد
من
برای تک تک ثانیه ها برنامه ریختم و
کجدار و مریز با ثانیه ها ، یکسال را ساختیم

همین یکسال بود که فهمیدم
میشودهر 60ثانیه ی یک دقیقه را زندگی کرد
و
یا آن60ثانیه را جان داد
روی ثانیه ها حساب بازکردن منطقی ست بنظر من.

اینجا از ثانیه ثانیه ای خواهم نوشت که" زنده گی "میکنم

+دعا بفرمایید

بعدا نوشت : آقایانی که نظر میدهند لطفا در خور شخصیت خود و باتوجه به ارزش های اسلامی کامنت بگذارند
نکته قابل توجه : کامنتهای تعریف و تمجید و صمیمانه از جانب برادران گرامی حذف خواهد شد .

خواهر-برادر میشویم قربه الی الله ...!

شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۷ ق.ظ

هوالشاهـــد


خدا خیر بده نویسنده اینجا رو که باعث شدن دوباره برای این موضوع بنویسم

تقریبا دوسالی هست که جایی عضو هستم ،اوایل اسمش بود : جامعه مجازی !

الانش هم اسمش همون  هست ، ولی دیگه جامعه نیست !!!

از همون اول برخی دخترخانم ها خیلی صمیمی و راحت با نامحرم صحبت میکردند ،

بچه ها تذکر که می دادن ، برچسب میخوردن که ما که اینجا خیلی مودب داریم با هم صحبت میکنیم ، شما برید فیسبوکی ها رو جمع کنید ...

عکسهای آواتار آقاپسرها با ریش و ته ریش و تسبیح و کنار حرم امام رضا.ع. و جمکران شده بود سوژه ای برا خودش

و از طرفی دخترها با عکسهای چادری خودشون در حالیکه فقط صورتشونو مات کرده بودن خیلی برای همه مشکل بوجود آورد ...

صحبتهای اضافی ، درد ودل های اضافی ، التماس دعا گفتن ها و طلبِ شهادت کردنهای اضافی ، حتی !

اسمِ اون جامعه مجازی خیــــلی مذهبی هست ... اصلا همین اسم باعث شد که من اونجا عضو بشم ، ولی پشت همین اسم، خیلی ها براشون مشکلاتی بوجود اومد که کاربریشون رو بستند .

خیلی ها از مذهبی ها زده شدند

خیلی ها شروع کردند به گله و شکایت از آقا ...

خیلی پست ها گذاشتیم راجع به این موضوع ، بماند که چقـــدر زیاد  لایک خورد و واقعا انتظار اثر داشتیم ولی نشد ...

بعضی بچه ها خیلی بی اطلاع داشتن عقاید وهابیت رو نشر میدادن ، و خیلی ها با عمد .

الان روز به روز اوضاع اون فضای مجازی داره خرابتر میشه ، روزبه روز حرف های دلی و مخاطب خاصی داره بیشتر میشه ،

همین دخترپسرای پاکِ مسجدی ، با یه کلیک ، با یه عکس ، با یه متن حتی ، از همدیگه خوششون اومد ، گلزارشهدا قرار گذاشتند ، خیلی از کسانی که تذکر داده شده بود بهشون ، آسیبهای خیلی جدی بهشون وارد شد .مخصوصا دخترخانم ها

در حالیکه از نظر من ، اصلی ترین اشکال و معضل رو همین خانم های حاضر در اون فضا ایجاد کردند ، با صحبتهای راحتشون که برادر فلانی و داداشی و ...

پسرانِ پاکِ سرزمینم که به وضوح شگفتی شون رو میتونستیم حس کنیم که دخترخانمی در "ظاهر " بسیار مذهبی ، پستی با عبارات حیرت آورِ عاشقانه خطاب به ایشون رو گذاشته بودن براشون و بعضی ها همین تعجب رو بیان کردند و باعث شدند بعضی ازین کارها جمع بشه الحمدلله.


من یقین دارم کسانی که اینجا رو میخونن نهایتِ آرزوشون خادمیِ حضرت صاحب الامر.عج. و یاور حضرت بودن هست ، برای همینه که دارم مینویسم

اصلا نمیدونم چند نفر ممکنه این مطلب رو بخونن یا عمل کنن ، ولی ببینید ما مسئولیم ، در مقابلِ تک تکِ کلیکها . تک تک نگاه ها ،  همه ی التماس دعا گفتن ها حتی ....

اگر جایی در فضای مجازی دیدیم که ازین دست اتفاقها داره رخ میده ، بی شک و تردید بریم جلو و تذکر بدیم .

باعث بشیم که مردم بدونن که این مدل کارها هنوز در فرهنگ عام قبیح بنظر میان .

ما ،  زیاد هستیم ولی متاسفانه خاموش .

اگر این شرایط رو دیدیم ، خیلی مودبانه بهشون تذکر بدیم-آقایون به آقایون و خانمها به خانمها -

چون تاثیرش خیلی بیشتره ...

خواهش میکنم جدی بگیریمش ...نه برای این پست ، برای شادی دل امام زمانمون.عج .

اگر تا حالا اراده مون محکم نبوده برای این کار ، از همین امروز شروع کنیم

راجع بهش فکرکنیم.

حتما به دعای خیر امام زمان.عج. می ارزه :)


+متاسفانه شرایط در اینستاگرام و سایر شبکه ها هم داره هرروز بدتر میشه ...

++هیچکس " یاعلی " مگفت جز : کمی بودن جان :)

  از بین اینهمه بازدیدکننده  فکر میکنم که احتمالا فقط توی دل خودتان گفتید : یاعلی :)

۹۴/۰۵/۱۷
بیا ، مرا سر به راه کن .

نظرات  (۶)

۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۷ بهارنارنج :)
خیلی جالبه
چند روزه ک تو فکرمه دو تا پست در این باره بنویسم و دیدم شما و سحیق هم این تو فکرتون بوده و نوشتید!
هی میخواستم بنویسم هی گفتم بذار اول تست زیستو بزنم..فلان چیزو بخونم
ولی امروز حتمن مینویسم
ان شاءالله
پاسخ:
تا الانی که دارم جوابتو مینویسم که هنوز ننوشتی :)
ولی بنویس :)
خیلی مهمه این موضوع ...
ان شاالله منتظریم پس
:)
۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۷ کمی بودن ...
حق ....

یاعلی
پاسخ:
حق یارت :)

ممنونم بابت توجه :)
۱۸ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۳۱ بهارنارنج :)
نوشتم
نیاز به ویرایش داشت
قسمت اول رو نوشتم:)
پاسخ:
خوندمش :)
۱۸ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۳۳ بهارنارنج :)
و اینکه یا علی!
پاسخ:
:)
منم خیلی به این موضوع فکر میکنم. خیلی زیاد.
رابطه با نامحرم، مجازی و غیر مجازی نداره. ولی متاسفانه درک این موضوع مجازی برای خیلی ها سخت شده. من وبلاگ میشناستم که طرف طلبه ست، ولی خیلی از خانم ها براش کامنت میزارن! خیلی وقت دلم میخواست منم کامنت میزاشتم و توضیح میدادم که این کامنت گذاشتن و جواب دادن ها، گناهِ. ولی بعد دیدم که اگه منم برای اون طلبه کامنت بزارم، خب گناه کردم! ولی حالا شما یک راه حل گذاشتی برام :) اینکه خانم ها به خانم ها تذکر بدن، و آقایون به آقایون.
چقدر خوب.

یا علی :)
پاسخ:
چقدر خوبه دغدغه دین داشتن :)
من نمیدونم شما دقیقا کدوم وب مدنظرتونه پس نمیتونم جواب قطعی بدم اما خب مثل همه زمینه ها افراد متعهد و غیرمتعهد و ظاهری داریم در این زمینه هم . 
مخصوصا طلبه ها که خیلی میتونن جاذب باشن
مثلا 
من مشاور خانواده ای رو میشناسم _حقیقی _که طلبه هستن ؛خانم های زیادی نظر میذارن و ایشون در کمال متانت جواب میدن . و الحق استدلال هاشون عالی هستش
ولی خب هرکس نیت خودشو بهتر میدونه دیگه :)
و طلبه ی دختری هم میشناسم که با خوندن وبش ، متاسف شدم از طلبه بودنش حتی !
با اینکه ما در مقام قضاوت نیستیم و خدا آگاهتره :)
چقدر طولانی شد 
ولی باید هم خوب و هم بدش رو میگفتم
:)
اما خب در حالت کلی موافقم با نظر شما :)
دلیلی نداره صحبت نامحرم ها با همدیگه ،هر جوری هم که بخواد توجیه بشه !
:)
ممنون از لطفت
خیلی واسم دعا کن 
ببخش دیر اومدم اینجا 
بدجور گرفتار خودمم
پاسخ:
لطف ،کاری بود که شما کردی ،عزیزجان :)
حتما 
ما اینجا رسم داریم 
بر دعاهای رفاقتی :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی